Publikationen

European Journal of Psychology of Education

Holzberger, D., Praetorius, A.-K., Seidel, T., & Kunter, M. (2019). Identifying effective teachers: The relation between teaching profiles and students’ development in achievement and enjoyment. European Journal of Psychology of Education, 1–23. doi:10.1007/s10212-018-00410-8

Weitere Informationen

ZDM Mathematics Education.

Charalambous, C. Y., & Praetorius, A.-K. (2018). Studying mathematics instruction through different lenses: setting the ground for understanding instructional quality more comprehensively. ZDM, 50(3), 355–366. doi:10.1007/s11858-018-0914-8

Weitere Informationen

Psychology and aging

Job, V., Sieber, V., Rothermund, K., & Nikitin, J. (2018). Age differences in implicit theories about willpower: Why older people endorse a nonlimited theory. Psychology and Aging, 33(6), 940–952. doi:10.1037/pag0000285

Weitere Informationen

Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften

Südkamp, A., & Praetorius, A.-K. (Hrsg.) (2017). Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: theoretische und methodische Weiterentwicklungen. Münster: Waxmann.

Weitere Informationen

Zeitschrift für Gesundheitspsychologie

Sieber, V., Wegner, M., & Schüler, J. (2016). Autonomie als Prädiktor intrinsischer Motivation im Schulsport: Eine Person × Situation-Perspektive. Zeitschrift für Gesundheitspsychologie, 24(4), 162–168. doi:10.1026/0943-8149/a000166

Weitere Informationen

 Messung von Unterrichtsqualität durch Ratings.

Praetorius, A.-K. (2014). Messung von Unterrichtsqualität durch Ratings. Münster: Waxmann.

Weitere Informationen