Publications

Es ist noch kein Bild verfügbar, da der Beitrag noch nicht publiziert wurde.

Schrader, F.-W., & Praetorius, A.-K. (in press). Diagnostische Kompetenz von Eltern und Lehrern. In X. Feng (Hrsg.), Wichtige Texte Pädagogischer Psychologie (S. 116–127). Peking: China Renmin University.

Personality and Social Psychology Bulletin

Sieber, V., Flückiger, L., Mata, J., Bernecker, K., & Job, V. (2019). Autonomous Goal Striving Promotes a Nonlimited Theory About Willpower. Personality and Social Psychology Bulletin, 1–13. doi:10.1177/0146167218820921

Further information

Educational Assessment, Evaluation and Accountability

Fischer, J., Praetorius, A.-K. & Klieme, E. (2019). The impact of linguistic similarity on cross-cultural comparabilityof students’ perceptions of teaching quality. Educational Assessment, Evaluation and Accountability. Published online: 15. April 2019. doi:10.1007/s1092-019-09295-7

Further information

Diagnostik und Förderung von Motivation und Volition

Praetorius, A.-K. & Südkamp, A. (2019). Diagnostische Kompetenz von Lehrpersonen hinsichtlich motivationaler Merkmale von Schülerinnen und Schülern. In H. Gaspard, U. Trautwein & M.Hasselhorn (Hrsg.), Diagnostik und Förderung von Motivation und Volition (Tests und Trends in der pädagogisch-psychologischen Diagnostik, Bd. 17) (S. 35–49). Göttingen: Hogrefe.

Further information

European Journal of Psychology of Education

Holzberger, D., Praetorius, A.-K., Seidel, T., & Kunter, M. (2019). Identifying effective teachers: The relation between teaching profiles and students’ development in achievement and enjoyment. European Journal of Psychology of Education, 1–23. doi:10.1007/s10212-018-00410-8

Further information

ZDM Mathematics Education.

Charalambous, C. Y., & Praetorius, A.-K. (2018). Studying mathematics instruction through different lenses: setting the ground for understanding instructional quality more comprehensively. ZDM, 50(3), 355–366. doi:10.1007/s11858-018-0914-8

Further information

Psychology and aging

Job, V., Sieber, V., Rothermund, K., & Nikitin, J. (2018). Age differences in implicit theories about willpower: Why older people endorse a nonlimited theory. Psychology and Aging, 33(6), 940–952. doi:10.1037/pag0000285

Further information