Doktorierende

Am Lehrstuhl für Allgemeine Didaktik und Mediendidaktik laufen verschiedene Dissertationsprojekte. Die Dissertationen beschäftigen sich mehrheitlich mit den Zielen, Prozessen und Auswirkungen von Digitalisierung in Schule und Lehrpersonenbildung. Sie sind in der Regel Teil grösserer Forschungsprojekte und erfolgen englischsprachig und publikationsbasiert.

Dissertationsprojekte von internen Doktorierenden
 

Eliana Brianza
Teachers' technological pedagogical content knowledge in relation to contextual knowledge

Tessa Consoli
Measuring technology integration in schools from the students' perspective: Shifting the focus from technology toward pedagogy

Maria-Luisa Schmitz
The effects of transformational leadership on technology integration in upper secondary schools

Dissertationsprojekte von externen Doktorierenden
 

Chiara Antonietti
Technology use in vocational education: Understanding the interaction between personal and contextual factors affecting teachers’ technology use

Judit Martínez Moreno
Becoming a teacher in times of digital change: motives, beliefs, and perceptions

Thomas Wicki
Leadership styles for curriculum reform: The introduction of media and computer science education in Switzerland