Publikationen
Seiteninhalt
Publikationen am IfE (ohne Habilitationen und Dissertationen)
ZORA Publication List
Download Options
Publications
-
One step ahead: effects of a professional development program on teachers’ professional competencies in self-regulated learning. Teaching and Teacher Education, 159:104977.
-
Teacher collaboration to elevate student achievement?. Learning and Instruction, 97:102104.
-
Investigating heterogeneity in IRTree models for multiple response processes with score‐based partitioning. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, 78(2):420-439.
-
No loss, no gain? COVID-19 school closures and Swiss fifth-graders' competencies and self-concept in mathematics. Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 39(3):221-235.
-
Quality of technology integration matters: positive associations with students’ behavioral engagement and digital competencies for learning. Education and Information Technologies, 30(6):7719-7752.
-
Measuring individual differences in students' knowledge about self-regulated learning strategies with a digital tool. Learning & Individual Differences, 119:102656.
-
The influence of seductive details in learning environments with low and high extrinsic motivation. Learning and Instruction, 96:102054.
-
“Digital constructivists, activators or presenters? Different profiles of technology integration among swiss upper secondary school teachers”. Computers and Education, 227:105225.
-
Krisennarrative in Forschung und Politik der Berufsbildung: Funktionsbestimmungen im nationalen und internationalen Raum. In: Sturm, Tanja; Tervooren, Anja; Schmidt, Melanie; Bärmig, Sven; Grunau, Thomas; Thaler, Isabel; Grunau, Sabrina; Ritter, Michael; Wrana, Daniel. Krisen und Transformationen: Anschlüsse an den 29. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Opladen: Verlag Barbara Budrich, 119-130.
-
The moral grounding of changing educational assessment and accountability: a theoretically informed analysis of moral assemblages in Denmark. Oxford Review of Education, 51(2):160-177.
-
Peer rejection and negative teacher feedback: a person-centred approach for identifying students at risk in Swiss elementary classrooms. Education 3-13:Epub ahead of print.
-
Interprofessional meetings, organization, and interactive practices: the reflexive achievement of patient-centeredness. Journal of Interprofessional Care, 39(2):192-207.
-
School principals’ educational goals and leadership styles for digital transformation: results from case studies in upper secondary schools. International Journal of Leadership in Education, 28(2):422-440.
-
«Projektunterricht ist eine grosse Chance». Schulblatt des Kantons Zürich, 140(1):14-16.
-
Teaching with worked examples – why the selection of problems for exemplification is critical. Contemporary Educational Psychology, 80:102328.
-
The distorting influence of primacy effects on reporting cognitive load in learning materials of varying complexity. Educational Psychology Review, 37(1):2.
-
Developing the mental effort and load–translingual scale (MEL-TS) as a foundation for translingual research in self-regulated learning. Educational Psychology Review, 37(1):5.
-
Erfassung der numerischen Kompetenzen im Kindergartenalter: Validierung eines Screenings in der Schweiz und in Deutschland. Fruehe Bildung:Epub ahead of print.
-
VR-based workplace training and spaces of learning: a social space study of VR training for apprentice electricians. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 12(2):151-173.
-
Treading the narrow path—rethinking democratic education in times of polarization. Journal of Philosophy of Education, 59(1):125-141.
Pagination
Habilitationen und Dissertationen
ZORA Publication List
Download Options
Publications
-
Erfassung der frühen numerischen Kompetenzen. 2025, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Qualität an Tagesschulen im Spannungsfeld divergierender Erwartungen und Ansprüche – eine neo-institutionalistische Perspektive. 2025, University of Zurich, Philosophische Fakultät.
-
Evangelikale Religiosität in der Schweizer Pflegekinderhilfe. 2025, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Die Implementation des Lehrplans 21 in den Kantonen Bern, Luzern und Zürich. 2024, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Handlungsorientierungen von Lehrpersonen in interventionsbasierten Klassengesprächen zur Förderung der sozialen Partizipation – Eine rekonstruktive Videoanalyse. 2024, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Technology Integration in Upper Secondary Schools: Updating the ‹Will, Skill, Tool, Pedagogy› Model. 2024, University of Zurich, Philosophische Fakultät.
-
Lernfreude im Kontext personalisierten Lernens – Eine Längsschnittstudie an Deutschschweizer Sekundarschulen I. 2024, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Krisen im Professionalisierungsprozess. Rekonstruktionen zur Wahrnehmung und Bewältigung beruflicher Irritationen im Berufseinstieg von Primarlehrpersonen. 2024, University of Zurich, Philosophische Fakultät.
-
The Indirect Relations between Teaching Quality and Student Outcomes: The Mediating Role of Students' Learning Processes. 2024, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Imaginationen des Körpers. Subjektwerdungsprozesse junger Menschen im Kontext fotografischer Selbstdarstellungen im Social Web. 2024, University of Zurich, Philosophische Fakultät.
-
Berufliche Teilhabe von Erwachsenen mit dem Asperger-Syndrom. Strategien von Arbeitnehmer*innen und Arbeitgeber*innen im Kontext von Verstehen und Aushandeln. 2024, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Die Sorge um Andere am Lebensende als Beruf. 2024, University of Zurich, Philosophische Fakultät.
-
Kindesvernachlässigung im Kontext von Gesellschaft: Diskurse, normative Orientierungen und sozialstrukturelle Bedingungen. 2023, Institut für Erziehungswissenschaft, Faculty of Arts.
-
Zur Entwicklung und Umsetzung von Anerkennungsverfahren in der Berufsbildung: vergleichende Analysen von Fallstudien aus historisch- institutionalistischer Perspektive. 2023, Institut für Erziehungswissenschaft, Faculty of Arts.
-
Teaching Science at University – Design and Evaluation of a Professional Development Course Focused on Pedagogical Content Knowledge. 2023, University of Zurich, Mathematisch-naturwissenschaftliche Fakultät.
-
Designing Learning Management System Plugins for Improving Students’ Transversal Competencies. 2023, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Counting on Computers – New Information Technologies and Curricular Change in the GDR, 1960–1990. 2023, University of Zurich, Philosophische Fakultät.