

Main research areas and current research projects
School quality and school development research, equal opportunities and educational disadvantages, educational governance, self-regulated learning
Publikationen, Publications
Curriculum Vitae
Auszeichnungen, Awards
UZH Mentoring Award 2021
Katharina Maag Merki erhält als eine von drei Gewinner:innen den UZH Mentoring Award 2021 des Graduate Campus. Mit diesem Award werden Betreuer:innen von Doktoraten an der UZH für hervorragende Betreuung und Nachwuchsförderung ausgezeichnet.
Highly Commended Paper Award from the 2015 Emerald Literati Network Paper Awards for Excellence
Maag Merki, K. (2014). Conducting intervention studies on school improvement: An analysis of possibilities and constraints based on an intervention study of teacher cooperation. Journal of Educational Administration, 52(5), 590-616. https://doi.org/10.1108/JEA-10-2013-0120
Mitgliedschaften, Memberships
- American Educational Research Association (AERA)
- Arbeitsgruppe School Governance (ASG)
- Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) der DGfE
- Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
- European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
- Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
- International Congress for School Effectiveness and School Improvement (ICSEI)
- International Project for the Study of Educational Accountability Systems
- Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF)
- Schweizerische Gesellschaft für Lehrer/innenbildung (SGL)
- The Society for Research on Educational Effectiveness (SREE)